چگونه خستگی چشم را از بین ببریم (قسمت دوم)

  • چای کیسه ای را امتحان کنید.

چای کیسه ای بیشتر از یک نوشیدنی گرم مفید است. آنها همچنین به عنوان یک کمپرس سرد آرامش بخش برای چشم شما عمل می کنند. بعد از دم کردن بابونه یا چای معمولی، کیسه ها را در ظرف تمیزی در یخچال قرار دهید. هنگامی که آنها خنک شدند، آنها را روی پلک های خود قرار دهید تا به آرامش چشم ها و کاهش تورم کمک کند. مطمئن شوید که صورت و دست های خود را به خوبی شسته اید و آلودگی های آن را خارج کرده اید و هیچ چایی در چشمان شما نرود.

  • ورزش های چشم را انجام دهید.

چشمان شما ماهیچه دارد و می توانند از تمرین نیز بهره ببرند. این را امتحان کنید: انگشت خود را چند اینچ از چشمان خود نگه دارید و روی آن تمرکز کنید. سپس روی فاصله بسیار دور تمرکز کنید، سپس روی انگشت خود برگردید. چند بار تکرار کنید. یا چشمان خود را ببندید، آنها را به سمت سقف بچرخانید و سپس به سمت زمین پایین بیاورید. به سمت راست و سپس چپ نگاه کنید. این تمرینات ممکن است به کاهش خستگی چشم کمک کند. اما آنها در واقع ماهیچه های چشم شما را قوی تر نمی کنند.

  • وقفه های صفحه نمایش بگیرید.

کارشناسان می گویند زمانی که از یک دستگاه دیجیتال استفاده می کنید، باید به طور منظم صفحه نمایش را بشکنید. آنها قانون 20-20-20 را توصیه می کنند. 20 ثانیه استراحت کنید و هر 20 دقیقه به چیزی در فاصله 20 فوتی نگاه کنید. نکته دیگر: برای هر 2 ساعت تماشای صفحه نمایش، 15 دقیقه به چشمان خود استراحت دهید.

  • کیفیت هوای خود را بهبود بخشید.

وقتی چشمان شما خشک است، احساس خستگی بیشتری می کنید. از یک مرطوب کننده برای اضافه کردن رطوبت به هوا و چشمان خود استفاده کنید. سطح رطوبت حداقل 45 درصد بهترین است. همچنین، ترموستات خود را تنظیم کنید یا از دریچه ها دور شوید تا هوای خشک به صورت شما نوزد. اگر سیگار می کشید، به شدت به ترک آن فکر کنید.

  • اشک مصنوعی یا واقعی را امتحان کنید.

قطره های چشمی بدون نسخه یا تجویزی، خشکی و خستگی چشم ها را تسکین می دهد. از آنها حتی زمانی که چشمان شما احساس خوبی دارند استفاده کنید تا آنها را مرطوب نگه دارید و از بازگشت علائم خود جلوگیری کنید. یا اگر ترجیح می‌دهید اشک طبیعی درست کنید، به یاد داشته باشید که بیشتر پلک بزنید، مخصوصاً زمانی که به دستگاه دیجیتال نگاه میکنید. ما معمولاً 15 بار در یک دقیقه پلک می زنیم. اما زمانی که با رایانه کار می کنیم، این میزان به 5 تا 7 برابر کاهش می یابد.

منبع:webmd

درخواست مشاوره رایگان به دایرکت صفحه اینستاگرام یا وب سایت ما مراجعه فرمایید:
تماس باما
🔰 دریافت نوبت آنلاین کلینیک سلامت غرب:
نوبت دهی آنلاین
🔰 راههای تماس:
تلفن گویا:
021-49784
021-44630264