شما به عینک نیاز دارید!

وقتی کره چشم شما بیشتر بیضی است تا گرد، یا قرنیه یا عدسی شما خمیده نیست، نور نمی تواند در نقطه مناسب تمرکز کند. این می تواند منجر به دیدن واضح فقط در فواصل معین (نزدیک بینی و دوربین) و دید تحریف شده (آستیگماتیسم) شود. شما اغلب می توانید این “عیوب انکساری” را با عینک، لنزهای تماسی یا جراحی جزئی اصلاح کنید.

چشمان شما ممکن است خسته یا خشک شده باشد.

آیا برای مدت طولانی به یک صفحه یا صفحه خیره شده اید یا روی یک کار تمرکز کرده اید؟ وقتی افراد به این شکل تمرکز می کنند، معمولا کمتر پلک می زنند. و هر بار که پلک می زنید، اشک را در سطح چشم خود پخش می کنید تا آن را روان، تمیز و با طراوت نگه دارید. ممکن است لازم باشد به خود یادآوری کنید که بیشتر پلک بزنید، استراحت کنید و به اطراف نگاه کنید تا از خستگی بینایی جلوگیری کنید. همچنین استفاده از اشک مصنوعی در طول روز برای کمک به روان نگه داشتن چشم ها می تواند مفید باشد.

شما دیابت دارید.

وقتی قند خون شما به خوبی کنترل نشود، ممکن است مایع به عدسی چشم شما نفوذ کند و باعث تورم آن شود. این ممکن است قبل از اینکه تشخیص داده شود یا اگر در حال تغییر درمان خود مانند شروع انسولین هستید، رخ دهد. همانطور که سطح گلوکز شما به حالت عادی باز می گردد، لنز نیز باید انجام شود. افراد مبتلا به دیابت بیشتر به رتینوپاتی یا خونریزی در پشت چشم و سایر مشکلات چشمی مبتلا می شوند که چشم پزشک در معاینه سالانه شما را بررسی می کند.

چشم شما ملتهب است.

بافت چشم ممکن است متورم شود زیرا کبود شده یا چیزی بد در آن پاشیده شده است. ویروس تبخال ناشی از تبخال می تواند به چشم شما منتقل شود. خوابیدن با لنزهای خود، تمیز نکردن صحیح آنها یا دور نیانداختن آنها در صورت لزوم نیز می تواند منجر به عفونت های جدی شود. بیماری‌های سیستم ایمنی که بر سایر قسمت‌های بدن شما تأثیر می‌گذارند، مانند پسوریازیس، IBS، و آرتریت روماتوئید نیز می‌توانند باعث التهاب در چشم شما شوند.

فشار خون شما پایین است

احساس ضعف و سرگیجه هم می کنید؟ فشار خون شما ممکن است به دلیل کم آبی بدن شما بسیار پایین باشد – شاید به دلیل فعالیت بیش از حد زیر آفتاب داغ. مواردی مانند برخی داروها، مشکلات قلبی، تغذیه نامناسب و عدم تعادل هورمونی نیز می توانند باعث کاهش فشار خون و تاری دید مرتبط با آن شوند.

مایع در چشم شما جمع می شود

که می تواند به عصب بینایی فشار وارد کند و به آن آسیب برساند. اگر در اطراف نور هاله می بینید، چشمان شما بسیار قرمز است و به شدت درد می کند، و احساس تهوع می کنید، ممکن است نوعی گلوکوم به نام گلوکوم حاد زاویه بسته داشته باشید. این بیماری خیلی سریع ایجاد می شود و اگر درمان نشود، می توانید بینایی خود را در عرض یک روز از دست بدهید. گلوکوم با زاویه باز شایع تر است، اما معمولاً در ابتدا روی دید شما تأثیر نمی گذارد، زیرا در طول زمان بسیار کند پیشرفت می کند. هنگامی که گلوکوم بینایی شما را تحت تاثیر قرار می دهد، هیچ راهی برای بازگرداندن آن بینایی وجود ندارد زیرا عصب بینایی شما برای همیشه آسیب دیده است. بهترین راه برای جلوگیری از آسیب، تشخیص زودهنگام با مراجعه منظم به پزشک است که فشار چشم شما را کنترل می کند. اگر خیلی زیاد باشد، ممکن است قطره های چشمی یا جراحی را برای کاهش فشار چشم در یک منطقه امن برای جلوگیری از آسیب و از دست دادن بینایی توصیه کنند.

میگرن در حال شروع است

حدود 1/4 از افرادی که میگرن دارند، معمولا قبل از درد و برای کمتر از یک ساعت، هاله بینایی دارند. اینها از خطوط زیگزاگ درخشان، جرقه ها و چشمک ها گرفته تا نقاط کور و دید تونلی را شامل می شود. ممکن است به نظر برسد که از آب یا شیشه های ترک خورده نگاه می کنید. (همچنین ممکن است علائم بینایی بدون یا بعد از سردرد داشته باشید.) اگر فقط در یک چشم اتفاق می افتد، در عرض یک ساعت یا کمتر از بین نمی رود، یا باعث سیاهی کامل دید حتی برای چند ثانیه می شود، به پزشک مراجعه کنید. مورد مشکل جدی است

شما آب مروارید دارید

این یک ناحیه ابری در عدسی معمولی شفاف چشم است. آنها به آرامی رشد می کنند، معمولاً در هر دو چشم، پس از 55 سالگی. اما افراد جوانتر، حتی بچه ها نیز می توانند به آنها مبتلا شوند. رنگ ها ممکن است محو به نظر برسند، ممکن است در شب به سختی دیده شوند، و ممکن است شما نسبت به تابش خیره کننده حساس تر باشید. عینک های مخصوص و پوشش های لنز می تواند به شما کمک کند تا ببینید. جراحی می‌تواند لنز کدر را با یک لنز مصنوعی جایگزین کند.

داری پیر میشی

از حدود 40 سالگی، متوجه خواهید شد که تمرکز بر روی کارهای نزدیک مانند خواندن دشوارتر است. عدسی شفاف داخل چشم شما به اندازه افراد جوان انعطاف پذیر نیست. این بیماری پیرچشمی نامیده می شود، این یک بخش طبیعی از پیری است و برای همه اتفاق می افتد. چشم پزشک شما می تواند در مورد خواندن عینک یا تماسی به شما کمک کند. هیچ جراحی وجود ندارد که بتواند اثرات پیری عدسی چشم شما را معکوس کند.

قرنیه خود را خراشیدید

به طور معمول، به نظر می رسد که شما یک تکه بزرگ و خشن در چشم خود دارید. ساییدگی قرنیه ممکن است به دلیل آسیب باشد، اما احتمال بیشتری دارد که ناشی از کمی گرد و غبار یا شن باشد.

شستشوی چشم با محلول نمکی (اشک مصنوعی) یا شستشوی چشم: برای ایجاد اشک بیشتر می توانید چندین بار پلک بزنید، اما کره چشم خود را مالش یا لمس نکنید. که می تواند آن را بدتر کند. در اسرع وقت به چشم پزشک مراجعه کنید، زیرا ممکن است به عفونت تبدیل شود.

این چیزی در مغز شماست!

ضربه مغزی یا آسیب مغزی می تواند نحوه پردازش اطلاعات از چشمان شما را مختل کند. بسته به اینکه کجا و چقدر بزرگ باشد، تومور مغزی ممکن است بینایی شما را تحت تاثیر قرار دهد. دوبینی می‌تواند یکی از علائم تورم مغز یا غشای اطراف آن (آنسفالیت یا مننژیت) باشد که اغلب به دلیل عفونت است. اگرچه این علامتی نیست که مردم معمولاً به آن فکر می کنند، اما تاری دید ناگهانی می تواند نشانه سکته مغزی یا مشکل جدی دیگری باشد.

منبع :‌ webmd.com

درخواست مشاوره رایگان به دایرکت صفحه اینستاگرام یا وب سایت ما مراجعه فرمایید:
تماس باما
🔰 دریافت نوبت آنلاین کلینیک سلامت غرب:
نوبت دهی آنلاین
🔰 راههای تماس:
تلفن گویا:
021-49784
021-44630264