چگونه خستگی چشم را از بین ببریم (قسمت اول)

  • یک دستمال شستشوی گرم بمالید:

یک دستمال شستشوی خیس شده در آب گرم را روی چشم های خسته و دردناک خود امتحان کنید. کمپرس گرم می تواند:

  1. رطوبت را اضافه کند.
  2. تسکین درد.
  3. افزایش جریان خون.
  4. اسپاسم عضلانی را آرام کند.

قبل از شروع، دست های خود را بشویید تا باکتری ها وارد چشم شما نشوند. حوله خود را در آبی که جوشانده اید (برای استریل شدن) آغشته کنید و تا ولرم خنک شود. سپس آن را به مدت 5 تا 10 دقیقه یا تا زمانی که پزشک توصیه کرده است، روی چشمان خود قرار دهید.

  • نورها و صفحه نمایش دستگاه را تنظیم کنید.

در حالی که تلویزیون تماشا می کنید، برای چشمان شما بهتر است که اتاق را به کمی روشن نگه دارید. وقتی می خوانید، نور را در جایی که پشت سرتان است قرار دهید. در صفحه‌های دیجیتال، روشنایی را طوری تنظیم کنید که با سطح نور اطرافتان مطابقت داشته باشد. همچنین کنتراست صفحه نمایش را تنظیم کنید تا چشمانتان برای دیدن خسته نشوند.

  • از عینک کامپیوتری استفاده کنید

با این عینک های طبی، چشمان شما می توانند در فاصله صفحه نمایش کامپیوتر تمرکز کنند.حدود 20 تا 26 اینچ از صورت شما فاصله دارد. برخی دارای لنزهای ویژه ای هستند که به شما کمک می کند فوکوس را به سرعت بین فواصل نزدیک، میانی و دور تغییر دهید. قبل از اینکه به خرید بروید، بدانید که عینک های کامپیوتر با عینک هایی که نور آبی را مسدود می کنند یکسان نیستند. مشخصات مسدود کننده نور آبی ممکن است شما را راحت تر کند، اما همیشه از خستگی چشم جلوگیری نمی کند.

  • از کف دستان خود کمک بگیرید.

متخصصان چشم این روش را به یک روش درمانی جایگزین به نام روش بیتس که به نام چشم پزشک ویلیام بیتس نامگذاری شده است، مرتبط می‌کنند. او این سوال را مطرح کرد که آیا عینک تنها راه رفع مشکل بینایی یک فرد است؟ تحقیقات نشان می‌دهد که روش او بینایی را اصلاح نمی‌کند، اما مالش چشمان با کف دستان می‌تواند به کاهش خستگی چشم کمک کند. کف دست های خود را روی چشم های بسته خود جمع کنید و هیچ فشاری به کره چشم خود وارد نکنید. ایده این است که این می تواند به آرامش چشمان شما کمک کند.

  • تنظیمات کامپیوتر خود را تغییر دهید

ترفندهای کوچک می تواند تفاوت بزرگی در چشمان شما ایجاد کند. مطمئن شوید که صفحه نمایش شما تقریباً به اندازه بازو (20 تا 26 اینچ) از صورت شما فاصله دارد. مرکز صفحه باید کمی زیر سطح چشم (4-5 اینچ) باشد. داشتن یک صندلی که بتوانید آن را بالا و پایین ببرید کمک می کند. اندازه متن را طوری تنظیم کنید که چشمک نزنید. و یک نگهدارنده سند در کنار مانیتور خود برای کاغذهای چاپ شده امتحان کنید. این میزان حرکت چشمان خود را به جلو و عقب محدود می کند.

منبع:webmd

درخواست مشاوره رایگان به دایرکت صفحه اینستاگرام یا وب سایت ما مراجعه فرمایید:
تماس باما
🔰 دریافت نوبت آنلاین کلینیک سلامت غرب:
نوبت دهی آنلاین
🔰 راههای تماس:
تلفن گویا:
021-49784
021-44630264