نکاتی برای داشتن چشم های سالم تر(قسمت دوم)

  • تاریخچه سلامت خود را بدانید.

بسیاری از بیماری‌های به ظاهر نامرتبط می‌توانند بر چشم‌های شما تأثیر بگذارند. فشار خون بالا و دیابت می توانند جریان خون در چشم ها را کاهش دهند. اختلالات سیستم ایمنی در ریه ها، غدد تیروئید یا جاهای دیگر نیز می تواند چشم ها را ملتهب کند. سایر تهدیدات شامل مولتیپل اسکلروزیس، آنوریسم و سرطان است. در مورد هر گونه مشکل سلامتی فعلی یا گذشته، از جمله اعضای خانواده با مشکلات چشمی یا بیماری های جدی، به چشم پزشک خود اطلاع دهید.

  • برچسب های دارو را بخوانید.

بسیاری از انواع داروها یا ترکیبی از داروها می توانند بینایی شما را تحت تاثیر قرار دهند. مراقب عوارض جانبی احتمالی داروهای مختلف مورد استفاده برای درمان شرایط مختلف باشید. اگر متوجه مشکلاتی مانند خشکی یا آبریزش چشم، دوبینی، حساسیت به نور، پف کرده یا افتادگی پلک و تاری دید شدید، به پزشک خود اطلاع دهید.

  • آرایش چشم قدیمی را دور بریزید

باکتری ها به راحتی در مواد آرایشی چشمها رشد می کنند. این محصولات را بعد از 3 ماه دور بریزید. اگر دچار عفونت شدید، فورا تمام آرایش چشم خود را پاک کرده و به پزشک مراجعه کنید. اگر واکنش های آلرژیک دارید، هر بار فقط یک محصول جدید را امتحان کنید. هرگز لوازم آرایشی را به اشتراک نگذارید و از نمونه های فروشگاهی استفاده نکنید. قبل و بعد از آرایش،‌ صورت خود را کاملا تمیز کنید و از مواد آرایشی داخل خطوط مژه استفاده نکنید.

  • به طور منظم معاینه چشم انجام دهید.

حتی اگر از عینک استفاده نمی کنید، باید به طور مرتب چشم های خود را چک کنید و هر چند وقت یکبارنزد پزشک خود بروید. از سنین 18 تا 60 سالگی حداقل یک سال در میان، یا اگر سن شما بزرگتر است و از لنزهای تماسی استفاده می کنید یا اگر بیماری هایی مانند دیابت، فشار خون بالا یا سابقه خانوادگی بیماری چشمی دارید، حداقل یک سال در میان خواهد بود.

  • سیگار نکش.

اگر سیگار می کشید، آن را متوقف کنید. سیگار کشیدن به معنای افزایش چشمگیر در بروز دژنراسیون ماکولا و همچنین افزایش خطر ابتلا به آب مروارید و تشدید خشکی چشم ناراحت کننده است. همچنین در جریان خون شما مشکل ایجاد می کند و شریان ها را ضعیف می کند. این نه تنها خطر حمله قلبی را افزایش می دهد، بلکه می تواند به شبکیه چشم آسیب برساند و باعث کاهش بینایی شود. خبر خوب این است که پس از ترک سیگار، خطر ابتلا به بیماری چشمی شما تقریباً با افراد غیرسیگاری برابر است.

منبع:webmd

درخواست مشاوره رایگان به دایرکت صفحه اینستاگرام یا وب سایت ما مراجعه فرمایید:
تماس باما
🔰 دریافت نوبت آنلاین کلینیک سلامت غرب:
نوبت دهی آنلاین
🔰 راههای تماس:
تلفن گویا:
021-49784
021-44630264