نوجوانان و لنزهای تماسی

نوجوانان بالغ می توانند از لنز استفاده کنند تا زمانی که مراقبت از آنها را یاد بگیرند و می توان به آنها اعتماد کرد که تمام دستورالعمل های مراقبت را دقیقاً دنبال کنند. لنزهای یکبار مصرف که فقط 1 روز استفاده می شوند گزینه خوبی هستند. هیچ تمیزکاری یا مراقبتی در کار نیست. با چشم پزشک خود کار کنید تا بهترین لنز را برای خود بیابید. هرگز لنزهای دیگران را امتحان نکنید. چشم پزشک باید لنزهای تماسی را کاملاً روی چشم شما قرار دهد. پزشک می‌تواند نمونه‌هایی را به شما بدهد تا مطمئن شود لنزهای انتخابی به خوبی مطابقت دارند.

نکات آرایشی برای کسانی که از لنز استفاده می کنند.

قبل از آرایش کردن از لنزهای تماسی نرم استفاده کنید. همیشه قبل از پاک کردن آرایش، لنزها را بیرون بیاورید.از لوازم آرایش غیر حساسیت زا استفاده کنید. از سایه ها و خط چشم های متالیک یا براق و ریمل های بلند کننده مژه یا ضد آب خودداری کنید. اینها می توانند لنزهای شما را تحریک یا لکه دار کنند.خط چشم را به لبه های داخلی خود، بین مژه ها و چشمان خود نکشید. آرایش چشم خود را حداقل هر 3 ماه یکبار تعویض کنید.

لنزهای تماسی و ورزش

برای بیشتر ورزش ها و فعالیت ها می توانید از لنزهای خود استفاده کنید.  آنها مانند عینک مه نمی گیرند و دید محیطی بهتری به شما می دهند. اگر شنا می کنید، به خصوص در دریاچه ها، از گذاشتن لنز خود در آب خودداری کنید. حتی با عینک‌های ضد آب، می‌توانید از طریق آب به عفونت چشم مبتلا شوید و اگر لنزهایتان خیس شوند به سختی می‌توانید آن‌ها را خارج کنید. اگر به طور تصادفی آنها را در آب می پوشید، از آب نمک یا قطره های مرطوب کننده استفاده کنید تا آنها را شل کنید و در اسرع وقت آنها را بردارید. سپس آنها را تمیز و ضدعفونی کنید. اگر با لنزهای تماسی شنا می کنید، بهتر است از لنزهای جایگزین روزانه استفاده کنید و بعد از شنا آنها را دور بیندازید. جکوزی ها و دریاچه ها خطرناک ترین منابع آب برای میکروب ها هستند.

عینک خود را نگه دارید

حتی پس از دریافت لنزهای تماسی، احتمالاً گاهی اوقات عینک می زنید. شما باید یک جفت عینک طبی به روز داشته باشید تا زمانی که چشمان شما به استراحت نیاز دارد یا به دلایلی نمی توانید از عینک های تماسی خود استفاده کنید. همچنین باید عینک آفتابی داشته باشید تا از چشمانتان در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت کند. عینک‌های آفتابی را انتخاب کنید که 99 درصد نور فرابنفش را مسدود می‌کند و از آن استفاده کنید – به خصوص در نور خورشید، هنگام رانندگی، و اطراف برف، آب یا شن.

نوجوانان و لنزهای تماسی

نوجوانان بالغ می توانند از لنز استفاده کنند تا زمانی که مراقبت از آنها را یاد بگیرند و می توان به آنها اعتماد کرد که تمام دستورالعمل های مراقبت را دقیقاً دنبال کنند. لنزهای یکبار مصرف که فقط 1 روز استفاده می شوند گزینه خوبی هستند. هیچ تمیزکاری یا مراقبتی در کار نیست. با چشم پزشک خود کار کنید تا بهترین مخاطبین را برای خود بیابید. هرگز لنزهای یک دوست را امتحان نکنید. چشم پزشک باید لنزهای تماسی را کاملاً روی چشم شما قرار دهد. پزشک می‌تواند نمونه‌هایی را به شما بدهد تا مطمئن شود لنزهای انتخابی به خوبی مطابقت دارند.

لنزهای تزئینی و آرایشی

ممکن است جالب به نظر برسد که برای هالووین چشم های گربه ای داشته باشید یا فقط برای سرگرمی رنگ چشم خود را تغییر دهید. لنزهای تزئینی و آرایشی می توانند بی خطر باشند، اما مطمئن شوید که آنها را از چشم پزشک تهیه کنید. در واقع فروش لنزهای تزئینی بدون نسخه در ایالات متحده غیرقانونی است. لنزهای تماسی نامناسب می توانند چشم شما را خراش دهند یا باعث عفونت چشم شوند.

چشمان شما و صفحه نمایش شما

نوجوانان و جوانان ساعت ها در مقابل کامپیوتر، تلویزیون و تلفن همراه می گذرانند. تمام این مدت زمان نمایشگر می تواند بینایی رایانه و مشکلات چشم را ایجاد کند. وقتی از نزدیک به آن فوکوس می کنیم کمتر پلک می زنیم، بنابراین چشم ها خشک و خسته می شوند. برای کمک، قانون 20-20-20 را امتحان کنید. هر 20 دقیقه، 20 ثانیه از صفحه نمایش فاصله بگیرید و به چیزی در فاصله 20 فوتی نگاه کنید. سعی کنید از قطره های مرطوب کننده مجدد در طول روز استفاده کنید.

به چشم پزشک مراجعه کنید

اگر به لنزهای تماسی فکر می کنید، ابتدا به چشم پزشک مراجعه کنید. لنزها در مواد، شکل‌ها و قدرت‌های متفاوتی هستند که با نسخه عینک شما مطابقت ندارند. یک اپتومتریست یا یک چشم پزشک می تواند نسخه مناسب را پیدا کند و لنزها را دقیقاً روی چشم شما قرار دهد. حتی اگر می خواهید لنزهای تماسی را به صورت آنلاین بخرید، باز هم باید ابتدا به چشم پزشک مراجعه کنید.

منبع :‌ webmd.com

درخواست مشاوره رایگان به دایرکت صفحه اینستاگرام یا وب سایت ما مراجعه فرمایید:
تماس باما
🔰 دریافت نوبت آنلاین کلینیک سلامت غرب:
نوبت دهی آنلاین
🔰 راههای تماس:
تلفن گویا:
021-49784
021-44630264