حلقه های سیاهی دور چشم

حلقه های تیره زیر چشم (از نظر پزشکی به عنوان هایپرپیگمانتاسیون اطراف چشم شناخته می شود) بسیار رایج و معمولا بی ضرر هستند. بسته به رنگ پوستتان ممکن است یک تیره شدن یا یک اثر سایه به شکل نیمه ماه در امتداد پوست زیر چشمان خود در سایه های قهوه ای، آبی، بنفش یا سیاه مشاهده کنید. عوامل مختلفی مانند ژنتیک، افزایش سن، خستگی و موارد دیگر می توانند باعث ایجاد حلقه های سیاه شوند.

برای برخی افراد، ظاهر آن‌ها می‌تواند آزاردهنده باشد، اما خوشبختانه، این امکان وجود دارد که با درمان‌های خانگی و حرفه‌ای، تیرگی‌های آزاردهنده کاهش یابد. در ادامه بخوانید که چرا آنها رشد می کنند و چگونه از شر آنها خلاص شوید.

چه چیزی باعث سیاهی زیر چشم می شود؟

اگر سیاهی زیر چشم را تجربه کرده اید، ممکن است بعد از یک شب بی خوابی بیشتر قابل توجه باشد. اما در واقع دلایل مختلفی وجود دارد که به ایجاد حلقه سیاه کمک می کند.

ژنتیک: داشتن حلقه های سیاه زیر چشم در خانواده ها ایجاد می شود. مطالعات نشان داده‌اند که داشتن سابقه خانوادگی دور سیاه باعث می‌شود که شما نیز آن‌ها را تجربه کنید و این ممکن است مهم‌ترین عامل خطر باشد.

افزایش سن: با افزایش سن، پوست ما نازک‌تر می‌شود و خاصیت ارتجاعی و حجم خود را از دست می‌دهد. این تغییرات پوستی در ناحیه ظریف زیر چشم می‌تواند به رگ‌های خونی اجازه دهد که بیشتر قابل توجه شوند – که به نوبه خود منجر به ظاهر تیره‌تر می‌شود.

آلرژی: در بین افرادی که آلرژی دارند، احتقان در حفره‌های سینوسی می‌تواند باعث تورم رگ‌های خونی زیر چشم شود و منجر به سیاهی دور چشم شود. به علاوه، مالیدن چشم های خارش دار یا ناراحت کننده می تواند آن حلقه ها را برجسته تر کند.

کمبود خواب: این حکایت که یک شب بی خوابی می تواند منجر به سیاهی زیر چشم در صبح شود، شواهدی پشت آن دارد. نخوابیدن می‌تواند بر گشاد شدن رگ‌های خونی تأثیر بگذارد، که می‌تواند منجر به ظاهر تیره زیر چشم شود.

احتباس مایعات: استعمال دخانیات، خوردن غذاهای پر نمک، برخی داروها مانند داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) و برخی شرایط پزشکی که بر تیروئید، کلیه ها، کبد یا قلب تاثیر می گذارند، همگی با تورم یا احتباس مایعات مرتبط هستند. . با گشاد شدن رگ های خونی زیر چشم، دایره های تیره ایجاد می شود.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید: برای برخی افراد، قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند باعث شود بدن آنها ملانین بیشتری تولید کند، رنگدانه ای که به پوست رنگ می دهد. آسیب های خورشید همچنین پوست را ضعیف می کند.

در حالی که هر کسی می‌تواند سیاهی دور چشم را تجربه کند، ممکن است در افرادی با سابقه خانوادگی حلقه‌های تیره، افراد مسن‌تر و افرادی که رنگ پوست تیره‌تر دارند، بیشتر باشد.

منبع :‌webmd

درخواست مشاوره رایگان به دایرکت صفحه اینستاگرام یا وب سایت ما مراجعه فرمایید:
تماس باما
🔰 دریافت نوبت آنلاین کلینیک سلامت غرب:
نوبت دهی آنلاین
🔰 راههای تماس:
تلفن گویا:
021-49784
021-44630264