ویتیلیگو

اگر چشمان آبی دارید، احتمال کمتری دارد که به این وضعیت مبتلا شوید که باعث می شود رنگ پوستتان به صورت لکه هایی از بین برود. کارشناسان بر این باورند که این می تواند به این دلیل باشد که برخی از ژن هایی که به آبی شدن چشم ها کمک می کنند، خطر ابتلا به این بیماری را نیز کاهش می دهند.

آب مروارید

یک مطالعه استرالیایی نشان می‌دهد که اگر چشم‌های قهوه‌ای تیره دارید، این وضعیت تیرگی بینایی زودتر اتفاق می‌افتد. محققان بر این باورند که سایه احتمال آب مروارید را دو برابر می کند. با این حال، همه افراد بدون توجه به رنگ چشمشان در نهایت به آب مروارید مبتلا می شوند.

مردمک های بزرگتر

مطالعات در حال انجام است، اما کارشناسان فکر می کنند که اندازه مردمک در حالت استراحت می تواند نشانه هوش باشد. مردمک های بزرگتر تمایل دارند به مغزی متصل شوند که به خوبی کار می کند.

چشم های چند رنگ

آیا لکه آبی در چشمان عمدتا قهوه ای خود دارید؟ این می تواند نشانه ای از سندرم واردنبورگ باشد. این اختلال ژنتیکی می تواند باعث از بین رفتن رنگدانه در مو، پوست و چشم شود. همچنین می‌تواند باعث ناشنوایی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد صورت مانند چشم‌های پهن و پل بینی پهن شود.همچنین می تواند نشانه ای طبیعی از پیری قرنیه به نام آرکوس سینیلوس باشد.

تحمل درد

مطالعه زنان در حال زایمان به دانشمندان کمک کرد تا بفهمند رنگ چشم چه چیزی می تواند در مورد میزان درد شما بیان کند. نظریه آنها: زنانی که چشم های تیره داشتند در حین زایمان ناراحتی بیشتری نشان می دادند. آن‌ها بیشتر از درد بیدار می‌شدند، در هنگام استراحت و هنگام حرکت درد بیشتری احساس می‌کردند و به‌دلیل دردشان بیشتر افسرده می‌شدند.

دژنراسیون ماکولا

یک مطالعه استرالیایی نشان می‌دهد افرادی که چشم‌های روشن دارند دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به دژنراسیون ماکولا ناشی از افزایش سن هستند. زیرا اشعه ماوراء بنفش کمتر توسط عنبیه جذب می شود، بنابراین مقدار بیشتری از آن به شبکیه می رسد و باعث آسیب می شود، این بیماری می تواند باعث کاهش بینایی شود.

منبع :‌ webmd.com

درخواست مشاوره رایگان به دایرکت صفحه اینستاگرام یا وب سایت ما مراجعه فرمایید:
تماس باما
🔰 دریافت نوبت آنلاین کلینیک سلامت غرب:
نوبت دهی آنلاین
🔰 راههای تماس:
تلفن گویا:
021-49784
021-44630264