سرطان چشم

چشم آبی، سبز یا خاکستری دارید؟ احتمال ابتلای شما به سرطان چشم به نام uveal melanoma بیشتر از دوستان چشم قهوه ای است. با این حال، شانس شما هنوز کم است – فقط 2500 نفر در ایالات متحده هر سال آن را دریافت می کنند.

اعتماد

محققان دریافتند که افراد تمایل دارند چهره هایی با چشمان قهوه ای را نسبت به دیگران قابل اعتمادتر ارزیابی کنند. اما این مطالعه ادامه داد که ویژگی‌های صورت مشترک افراد با چشمان قهوه‌ای بیشتر به افراد احساس اعتماد می‌دهد.

مشکلات قند خون

در حالی که هنوز به تحقیقات بیشتری نیاز است، یک مطالعه اروپایی در سال 2011 نشان می دهد که ترکیبی از چشمان آبی و پوست روشن شما را در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 1 قرار می دهد.

از دست دادن شنوایی

مطالعات نشان می‌دهد که در محیط‌های پر سر و صدا، افراد با چشم قهوه‌ای نسبت به افرادی که رنگ چشم‌هایشان آبی است، کاهش شنوایی کمتری دارند. اعتقاد بر این است که به این دلیل است که افراد چشم قهوه ای ملانین بیشتری (رنگدانه ای که رنگ پوست، مو و چشم شما را رنگ می دهد) در چشم و گوش خود دارند. هنگامی که سطح نویز بالا می رود، محافظت کمی از آنها می دهد.

نوشیدن الکل

طبق یک مطالعه در سال 2015، نه تنها اگر چشمانتان آبی است، احتمال بیشتری برای نوشیدن الکل دارید، بلکه در معرض خطر بیشتری برای معتاد شدن به آن هستید. این امکان وجود دارد که پیوندهای ژنتیکی و سایر متغیرها نیز درگیر باشند.

اندومتریوز

این زمانی است که بافتی که به طور معمول در داخل رحم شما رشد می کند در خارج از آن رشد می کند. هنگامی که به اندام هایی مانند مثانه و روده حمله می کند، آندومتریوز عمیق نفوذی (DIE) نامیده می شود. زنانی که DIE دارند بیش از هر رنگ دیگری چشمان آبی دارند. کارشناسان فکر می کنند ژن هایی که رنگ چشم را کنترل می کنند ممکن است با ژن هایی که باعث مرگ می شوند مرتبط باشند.

پاسخ به درمان

رنگ چشم شما می تواند در این که چه نوع رفتار درمانی برای شما بهتر است، نقش داشته باشد. چشمان تیره می تواند به این معنی باشد که در درمان سخت تر، نتایج بهتری خواهید داشت. در همین حال، افرادی که چشم روشنی دارند بیشتر به برنامه‌ای پاسخ می‌دهند که با سرعت آنها تغییر می‌کند.

اندازه های مختلف

از هر 5 نفر یک نفر به طور طبیعی مردمک هایی با اندازه های متفاوت دارد — یکی کوچکتر از دیگری. اما گاهی اوقات، عدم تطابق مردمک ها می تواند نشانه یک مشکل سلامتی باشد، مانند مشکل سیستم عصبی، سکته مغزی یا عفونت.

منبع :‌ webmd.com

درخواست مشاوره رایگان به دایرکت صفحه اینستاگرام یا وب سایت ما مراجعه فرمایید:
تماس باما
🔰 دریافت نوبت آنلاین کلینیک سلامت غرب:
نوبت دهی آنلاین
🔰 راههای تماس:
تلفن گویا:
021-49784
021-44630264