در معاینه چشم شما چه اتفاقی می افتد؟ (قسمت اول)

  1. هنگامی که وارد شوید.

یک تکنسین یا پزشک چند آزمایش ساده را انجام می دهد. آنها ممکن است در مورد سابقه پزشکی شما یا مشکلات بینایی که اخیراً داشته اید سؤال کنند. ممکن است مقداری قطره در چشمانتان نیز بریزد. معمولاً معاینه بدون درد است و حدود یک ساعت یا بیشتر طول می کشد.

  1. تست حدت بینایی.

شما به یک سری کلمه  نگاه می کنید تا متوجه شوید که دید شما در فواصل مختلف چقدر واضح است. حروف معمولاً با دور رفتن کوچکتر می شوند. به طور معمول، یک چشم را در یک زمان آزمایش می کنید، سپس هر دو چشم را با هم آزمایش می کنید. اگر دید “20/30” دارید، به این معنی است که با ایستادن در فاصله 20 فوتی نمودار، می توانید حروفی را که اکثر مردم می بینند از فاصله 30 فوتی بخوانید. بنابراین 20/20 بهتر خواهد بود و 20/15 حتی بهتر است.

  1. تست مردمک.

مردمک های شما روزنه هایی در مرکز چشم شما هستند که بسته به میزان نوری که به آن نگاه می کنید بزرگتر یا کوچکتر می شوند. برای آزمایش آنها، پزشک ممکن است یک پرتو روشن از نور را به چشم شما بتاباند. این باید باعث کوچک شدن مردمک چشم شما شود. اگر گسترده تر شوند یا اصلاً پاسخ ندهند، ممکن است مشکلی وجود داشته باشد.

  1. تست عضلات چشم.

پزشک از شما می خواهد که حرکت یک جسم کوچک مانند یک خودکار یا یک نور را با چشمان خود دنبال کنید. آن‌ها تماشا خواهند کرد تا ببینند چشم‌های شما چگونه با هم کار می‌کنند  و به دنبال نشانه‌هایی از ضعف و کنترل ضعیف عضلات خواهند بود. پزشک شما همچنین می خواهد بداند که آیا در حین حرکت چشمانتان بزرگتر می بینید یا خیر.

  1. تست میدان دیداری.

این تست پریمتری نیز نامیده می شود. همانطور که مستقیماً به جلو تمرکز می کنید، پزشک از شما می خواهد که به محض مشاهده یک شی خاص، مانند دست، خودکار یا نور چشمک زن، به او اطلاع دهید. این به آنها اجازه می دهد تا بدانند که میدان دید شما چقدر گسترده است. اگر دید محیطی (جانبی) شما آنطور که باید قوی نیست، ممکن است نشانه ای از گلوکوم باشد. این گروهی از بیماری های چشمی است که می تواند منجر به از دست دادن بینایی شود.

  1. تست فشار چشم.

تونومتری فشار مایع داخل چشم شما را اندازه گیری می کند. اگر مال شما بیش از حد بالا باشد، می تواند نشانه ای از گلوکوم باشد. دو روش برای انجام این کار وجود دارد: در یکی، قبل از اینکه ابزاری به نام تونومتر به جلوی چشم شما فشار بیاورد، قطره های بی حس کننده دریافت می کنید. در دیگری، فقط یک پف ساده هوا وارد چشم شما می شود.

منبع:webmd

درخواست مشاوره رایگان به دایرکت صفحه اینستاگرام یا وب سایت ما مراجعه فرمایید:
تماس باما
🔰 دریافت نوبت آنلاین کلینیک سلامت غرب:
نوبت دهی آنلاین
🔰 راههای تماس:
تلفن گویا:
021-49784
021-44630264