مارگارین

این روغن با روغن های گیاهی ساخته شده است، بنابراین دارای چربی های غیر اشباع “خوب” است. همه چیز را در نظر بگیرید، ممکن است برای شما بهتر از کره باشد. اما مقداری مارگارین همچنین دارای چربی ترانس است که باعث افزایش سطح کلسترول و احتمال بیماری قلبی و مشکلات چشمی می شود. هر چه مارگارین جامدتر باشد، چربی ترانس بیشتری دارد. به جای چوب، از نوع پخش یا مایع استفاده کنید. همچنین می‌توانید به دنبال مارک‌هایی باشید که 0 گرم چربی ترانس روی برچسب دارند.

غذاهای آماده مصرف

غذاهای از پیش بسته بندی شده – چیزهایی مانند سوپ، سس گوجه فرنگی و کنسروها – اغلب دارای مقادیر بالایی سدیم هستند که تا 75 درصد از مقدار پیشنهادی را شامل می شود. مصرف کمتر این غذاها می تواند احتمال فشار خون بالا و مشکلات چشمی مرتبط با آن را کاهش دهد. هنگام خرید، به دنبال نسخه های «کم سدیم» یا «بدون نمک اضافه شده» از غذاهای مورد علاقه خود باشید. ادویه ها و گیاهان خود را برای تقویت طعم طبیعی اضافه کنید.

نوشیدنی های شیرین

نوشابه، نوشیدنی‌های ورزشی و انرژی‌زا، لیموناد و سایر نوشیدنی‌های شیرین پر از قند هستند – گاهی اوقات 7 تا 10 قاشق چای‌خوری. آنها همچنین منبع شماره یک کالری و قند افزوده در رژیم غذایی ایالات متحده هستند. تمام این قندها احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری قلبی را افزایش می دهد. این می تواند منجر به بیماری های چشمی مرتبط مانند رتینوپاتی دیابتی و AMD شود. آب بهترین گزینه برای یک نوشیدنی سالم است.

ماهی و صدف

بسیاری از ما هیچ دلیلی برای نگرانی در مورد جیوه موجود در ماهی و صدف در حد متعادل نداریم. اما در سطوح بالا و برای گروه های خاصی از افراد، می تواند باعث مشکلات سلامتی جدی از جمله آسیب چشم شود. کارشناسان بهداشت می گویند زنان باردار، آنهایی که در دوران شیردهی هستند یا ممکن است باردار شوند و کودکان باید هر هفته 8 تا 12 اونس ماهی و صدف داشته باشند.

الکل

الکل در حالی که غذا نیست، چیزی است که شما وارد بدن خود می کنید و متخصصان آن را با بیماری چشم مرتبط می کنند. نوشیدن بیش از حد الکل می تواند منجر به آب مروارید در سنین پایین شود، یک بیماری شایع که باعث ایجاد یک ناحیه کدر در عدسی چشم شما می شود.

کافئین

کافئین موجود در فنجان قهوه یا چای صبحگاهی شما ممکن است فشار داخل چشم یا فشار داخل چشم (IOP) را افزایش دهد. مطالعات نشان می دهد که این فشار در افراد مبتلا به گلوکوم یا فشار خون چشمی (OHT) که کافئین مصرف کرده اند، افزایش می یابد. IOP خیلی زیاد می تواند باعث از دست دادن بینایی و کوری شود.

منبع :‌ webmd.com

درخواست مشاوره رایگان به دایرکت صفحه اینستاگرام یا وب سایت ما مراجعه فرمایید:
تماس باما
🔰 دریافت نوبت آنلاین کلینیک سلامت غرب:
نوبت دهی آنلاین
🔰 راههای تماس:
تلفن گویا:
021-49784
021-44630264