بدترین غذاها برای چشمان شما (قسمت دوم)

  • غذا و چشمان شما

حدود 250 میلیون نفر در سراسر جهان بینایی خفیف تا جدی دارند. آیا می دانستید که سلامت چشمان شما ارتباط مستقیمی با سلامت قلب و عروق شما دارد؟ آنچه می خورید و می نوشید می تواند تأثیری ماندگار بر سلامت قلب و عروق و بینایی شما داشته باشد.

  • غذاهای آماده مصرف

غذاهای از پیش بسته بندی شده – چیزهایی مانند سوپ، سس گوجه فرنگی و کنسروها – اغلب دارای مقادیر بالایی سدیم هستند که تا 75 درصد از مقدار پیشنهادی را شامل می شود. مصرف کمتر این غذاها می تواند احتمال فشار خون بالا و مشکلات چشمی مرتبط با آن را کاهش دهد. هنگام خرید، به دنبال نسخه های «کم سدیم» یا «بدون نمک اضافه شده» از غذاهای مورد علاقه خود باشید. از ادویه ها برای تقویت طعم طبیعی استفاده کنید.

  • نوشیدنی های شیرین

نوشابه، نوشیدنی‌های ورزشی و انرژی‌زا، لیموناد و سایر نوشیدنی‌های شیرین پر از قند هستند – گاهی اوقات 7 تا 10 قاشق چای‌خوری. آنها همچنین منبع شماره یک کالری و قند افزوده در رژیم غذایی ایالات متحده هستند. تمام این قندها احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری قلبی را افزایش می دهد. این می تواند منجر به بیماری های چشمی مرتبط مانند رتینوپاتی دیابتی و AMD شود. آب بهترین گزینه برای یک نوشیدنی سالم است.

  • ماهی و صدف

بسیاری از ما هیچ دلیلی برای نگرانی در مورد جیوه موجود در ماهی و صدف در حد عادی نداریم. اما در سطوح بالا و برای گروه های خاصی از افراد، می تواند باعث مشکلات سلامتی جدی از جمله آسیب چشم شود. متخصصان بهداشت می گویند زنان باردار، کسانی که در دوران شیردهی هستند یا ممکن است باردار شوند و کودکان باید هر هفته 8 تا 12 اونس مصرف ماهی و صدف داشته باشند.

  • الکل

الکل در حالی که غذا نیست، چیزی است که شما وارد بدن خود می کنید و متخصصان آن را با بیماری چشم مرتبط می کنند. نوشیدن بیش از حد الکل می تواند منجر به آب مروارید در سنین پایین شود، یک بیماری شایع که باعث ایجاد یک ناحیه کدر در عدسی چشم شما می شود.

  • کافئین

کافئین موجود در فنجان قهوه یا چای صبحگاهی شما ممکن است فشار داخل چشم (IOP) را افزایش دهد. مطالعات نشان می دهد که این فشار در افراد مبتلا به گلوکوم یا فشار خون چشمی (OHT) که کافئین مصرف کرده اند، افزایش می یابد. IOP خیلی زیاد می تواند باعث از دست دادن بینایی و کوری شود.

منبع:webmd

درخواست مشاوره رایگان به دایرکت صفحه اینستاگرام یا وب سایت ما مراجعه فرمایید:
تماس باما
🔰 دریافت نوبت آنلاین کلینیک سلامت غرب:
نوبت دهی آنلاین
🔰 راههای تماس:
تلفن گویا:
021-49784
021-44630264