آنچه چشمان شما در مورد سلامتی شما می گویند.(قسمت اول)

  • تاری دید ناگهانی

از دست دادن ناگهانی و چشمگیر بینایی ممکن است نشانه ای از مشکل در جریان خون به چشم یا مغز شما باشد. مراقبت فوری پزشکی می تواند از آسیب جدی جلوگیری کند و حتی ممکن است جان شما را نجات دهد. حتی اگر بینایی شما به سرعت بهبود یابد، ممکن است هشداری برای سکته مغزی یا شروع سردرد میگرنی باشد.

  • چشم های برآمده

بیماری گریوز باعث می شود غده تیروئید شما هورمون های زیادی ترشح کند که می تواند منجر به این مشکل و همچنین دوبینی و از دست دادن بینایی شود. همچنین ممکن است باعث اسهال، کاهش وزن و لرزش دست شود. دارو یا جراحی می‌تواند به کنترل میزان هورمون‌های تیروئید شما کمک کند، اما بیماری زمینه‌ای را درمان نمی‌کنند – و ممکن است به چشم شما کمکی نکنند.

  • تاری دید

این می تواند نشانه دیابت باشد که باعث قند بیش از حد در خون شما می شود. اگر به خوبی مدیریت نشود، ممکن است به رتینوپاتی دیابتی مبتلا شوید (زمانی که رگ های خونی کوچک در چشم شما خون و مایعات دیگر را نشت می کنند). ممکن است تاری دید داشته باشید و در شب به سختی ببینید. پزشکان می توانند از لیزر برای کمک به بستن نشتی ها و خلاص شدن از شر رگ های خونی جدید ناخواسته استفاده کنند. این ممکن است دید جانبی شما را تحت تاثیر قرار دهد، اما می تواند دید مرکزی شما را نجات دهد.

  • دور قرنیه خود حلقه بزنید.

این عارضه که قوس قرنیه نامیده می‌شود، باعث می‌شود که یک خط خاکستری-سفید از رسوبات چربی در لبه بیرونی قرنیه شما رشد کند (یک سطح شفاف و منحنی در جلوی چشم شما که به تمرکز آن کمک می‌کند). گاهی اوقات، رسوبات یک حلقه کامل ایجاد می کنند. اگر بزرگتر هستید، احتمالاً جای نگرانی نیست. اما اگر زیر 40 سال دارید، می تواند نشانه ای از کلسترول بالا باشد.

منبع:webmd

درخواست مشاوره رایگان به دایرکت صفحه اینستاگرام یا وب سایت ما مراجعه فرمایید:
تماس باما
🔰 دریافت نوبت آنلاین کلینیک سلامت غرب:
نوبت دهی آنلاین
🔰 راههای تماس:
تلفن گویا:
021-49784
021-44630264