• هزینه عمل لیزیک و لازک چشم

هزینه عمل جراحی رفع عیوب انکساری چشم، ثابت نیست و به پارامترهای مختلفی از جمله، بیمارستان و یا مرکز درمانی که در آن جراحی انجام می شود، پزشک جراح، تکنیک مورد استفاده در جراحی و پیشرفته بودن دستگاه های مورد استفاده بستگی دارد.

مرکز چشم پزشکی سلامت غرب

جراحی عیوب انکساری (عمل لازک، PRK) با پیشرفته‌ترین دستگاه روز دنیا اگزایمر Wave light EX500 آلکان در مرکز چشم پزشکی سلامت غرب انجام می‌گردد. این دستگاه قابلیت اصلاح آستیگمات (6D،+6D-)، نزدیک‌بینی (14D-) و دوربینی (6D+) را دارد.همچنین قابلیت انجام عمل‌های Optimized، T-cat، F-cat، PTK را دارا می‌باشد.

  • عوارض جانبی

پی آر کی: چشم شما تا چند روز احساس درد یا خارش دارد. همچنین ممکن است شب هنگام در اطراف چراغ ها شاهد هاله باشید. این مشکلات در صورت وجود دوام زیادی ندارند. متخصص چشم پزشک به شما خواهد گفت که چگونه این مشکلات را مدیریت کنید.

عوارض جانبی جدیدتر مانند عفونت، تار شدن دید و زخم شدن قرنیه، یا از دست دادن بینایی بسیار نادر هستند.

لیزیک: ممکن است احساس درد، خارش یا سوزش در چشم خود داشته باشید یا دید شما برای چند روز تار باشد. سایر عوارض جانبی احتمالی که به ندرت رخ میدهند عبارت اند از:

  • تابش خیره کننده و هاله در اطراف منابع نوری در هنگام شب
  • حساسیت به نور
  • لکه های قرمز در چشم
  • احتمال بسیار کمی وجود دارد که پس از عمل لیزیک به عفونت چشم مبتلا شوید یا بینایی خود را از دست دهید، که این مورد بسیار نادر است.

بهبودی پس از عمل

  • پس از عمل پی آر کی، یک لنز تماسی درمانی در چشم خود خواهید داشت. این لنز از چشم شما محافظت نموده و به بهبودی آن کمک می کند.

لازم است که دستکم یک هفته پس از عمل پی آر کی یا لیزیک از انجام فعالیت سنگین خودداری کنید. چشمان خود را نمالید. این کار می تواند به قرنیه شما آسیب برساند. تا زمان دستور پزشک از عینک آفتابی استفاده کنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند قرنیه شما را زخم نموده و مشکلات بینایی ایجاد کند.

بهبودی پس از عمل لیزیک سریعتر است. بسیاری از افراد می توانند ظرف چند ساعت دید واضحی داشته باشند. داشتن دید واضح پس از عمل پی آر کی ممکن است یک هفته یا بیشتر طول بکشد.

  • جمعبندی

لازک و پی آر کی به یک اندازه ایمن هستند و هر دو به خوبی جواب می دهند. تقریبا ۹ نفر از هر ۱۰ نفری که تحت درمان با یکی از این روش ها قرار می گیرند، پس از عمل به دید ۲۰/۲۰ یا بهتر دست می یابند و نیازی به عینک یا لنز ندارند.

عمل لازک