نکاتی برای کمک به مقابله با آلرژی چشم (قسمت اول)

  • دانش قدرت است.

آیا آلرژی چشمان شما را قرمز و پف کرده است؟ شما تنها نیستید — میلیون ها آمریکایی با این بیماری که ورم ملتحمه آلرژیک نیز نامیده می شود، دست و پنجه نرم می کنند. یک کمپرس سرد می تواند قبل از بیرون رفتن در اماکن عمومی به شما یک راه حل سریع بدهد. اما برای تسکین طولانی مدت، باید محرک های خود را بشناسید و علائم را درمان کنید.

  • علائم چیست؟

آنها شامل قرمزی در سفیدی چشم یا پلک داخلی شما هستند . سایر علائم هشدار دهنده: خارش، اشک ریزش، تاری دید، احساس سوزش، تورم پلک ها و حساسیت به نور. آلرژی چشمی می تواند به تنهایی یا همراه با آلرژی بینی و یک بیماری پوستی آلرژیک به نام اگزما رخ دهد. تنها راه برای اطمینان از آلرژی بودن آن مراجعه به پزشک است.

  • چرا چشمان من قرمز است؟

زیرا آنها در معرض یک آلرژی مانند پوست حیوانات خانگی یا گرده هستند. سلول های چشم شما به نام ماست سل ها هیستامین و سایر مواد شیمیایی را آزاد می کنند که باعث التهاب می شوند. نتیجه: خارش، قرمزی و آبریزش.

  • یک رویکرد دست‌آمیز داشته باشید

دست نزدن به آنها سخت است، اما فقط اوضاع را بدتر می کند. مالش باعث می شود ماست سل ها مقدار بیشتری از آن مواد شیمیایی خارش آور را آزاد کنند.

این موارد می تواند کمک کند: اگر از لنزهای تماسی استفاده می کنید، آنها را خارج کنید. آرایش چشم را نادیده بگیرید و کمپرس سرد را روی چشمان خود قرار دهید. از قطره های اشک مصنوعی بدون مواد نگهدارنده برای شستن مواد حساسیت زا از چشم خود استفاده کنید. دست های خود را اغلب بشویید.

  • آرایش کردن

از یک کانسیلر ضد حساسیت استفاده کنید تا سیاهی دور چشم را پنهان کنید. سعی نکنید با آرایش های سنگین بپوشانید – این فقط چشم های قرمز و اشکی شما را ملتهب تر می کند. در عوض، بر ویژگی دیگری تأکید کنید.

  • محرک های فضای باز

اگر در فصل بهار یا تابستان هنگام بیرون رفتن از خانه چشمان شما خوب می شود، ممکن است ورم ملتحمه آلرژیک فصلی داشته باشید. گرده های علف، درخت و علف های هرز بدترین متخلفان هستند. وقتی تعداد گرده ها زیاد است، در خانه بمانید، پنجره های خود را بسته نگه دارید و کولر گازی را روشن کنید. از عینک آفتابی استفاده کنید تا گرده ها از چشم شما دور نشوند.

منبع:webmd

درخواست مشاوره رایگان به دایرکت صفحه اینستاگرام یا وب سایت ما مراجعه فرمایید:
تماس باما
🔰 دریافت نوبت آنلاین کلینیک سلامت غرب:
نوبت دهی آنلاین
🔰 راههای تماس:
تلفن گویا:
021-49784
021-44630264