1. آب مروارید چیست؟

آب مروارید ابری پیشرونده و بدون درد در لنز طبیعی و داخلی چشم است. آب مروارید نور را مسدود می کند و دیدن آن را دشوار می کند. در مدت زمان طولانی ، آب مروارید می تواند باعث کوری شود. آنها اغلب مربوط به پیر شدن هستند ، اما گاهی اوقات ممکن است در افراد جوان رشد کنند

  1. چگونه آب مروارید بر بینایی شما تأثیر می گذارد

در یک چشم طبیعی ، نور وارد لنز می شود و از آن عبور می کند. لنز آن نور را به صورت یک تصویر واضح بر روی شبکیه متمرکز می کند که پیام را از طریق عصب بینایی به مغز منتقل می کند. اگر لنز از آب مروارید ابری باشد ، تصویری که مشاهده می کنید تار خواهد بود. سایر بیماری های چشم ، مانند نزدیک بینی نیز باعث تاری دید می شود ، اما آب مروارید برخی از علائم و نشانه های متمایز را ایجاد می کند.

  1. علائم آب مروارید: تاری دید

تاری دید در هر فاصله شایعترین علامت آب مروارید است. نمای شما ممکن است مه آلود ، فیلم آلود یا ابری به نظر برسد. با گذشت زمان و بدتر شدن آب مروارید ، نور کمتری به شبکیه چشم می رسد. افراد مبتلا به آب مروارید ممکن است به خصوص در شب هنگام دیدن و رانندگی مشکل داشته باشند.

  1. علائم آب مروارید: خیرگی

یکی دیگر از علائم اولیه آب مروارید ، خیرگی یا حساسیت به نور است. ممکن است در نور شدید خورشید در دیدن مشکل داشته باشید. چراغ های داخلی که قبلاً شما را آزار نمی دادند ممکن است خیلی روشن به نظر برسند یا دارای هاله باشند. رانندگی در شب ممکن است به دلیل خیرگی ناشی از چراغ های خیابان و چراغ های جلوی ماشین مشکل ساز شود.

  1. علائم آب مروارید: دو چشم انداز

گاهی اوقات ، هنگامی که با یک چشم نگاه می کنید ، آب مروارید می تواند باعث دوبینی شود (همچنین به نام دوبینی شناخته می شود). این متفاوت از دید دوتایی است که از چشمی که به درستی صف نمی کشد ناشی می شود ، هنگامی که از هر دو چشم با هم نگاه می کنید ، دید دوتایی به شما می دهد. با آب مروارید ، تصاویر می توانند حتی با یک چشم باز نیز دو برابر به نظر برسند.

  1. علائم آب مروارید: تغییر رنگ

آب مروارید می تواند بر دید رنگ شما تأثیر بگذارد و باعث می شود برخی از رنگ ها کمرنگ به نظر برسند. بینایی شما ممکن است به تدریج حالت قهوه ای یا مایل به زرد پیدا کند. در ابتدا ممکن است متوجه این تغییر رنگ نشوید. اما با گذشت زمان ، ممکن است تشخیص بلوز و بنفش دشوارتر شود.

  1. علائم آب مروارید: دید دوم

گاهی اوقات ، آب مروارید ممکن است به طور موقت توانایی دیدن شخص از نزدیک را بهبود ببخشد ، زیرا آب مروارید مانند یک لنز قوی تر عمل می کند. این پدیده دید دوم نامیده می شود ، زیرا افرادی که ممکن است یک بار به عینک مطالعه احتیاج داشته باشند متوجه می شوند که دیگر به آنها احتیاج ندارند. با این که آب مروارید بدتر می شود ، این از بین می رود و بینایی دوباره بدتر می شود.

  1. علائم آب مروارید: نسخه جدید

تغییر مکرر عینک یا نسخه لنزهای تماسی می تواند نشانه آب مروارید باشد. دلیل آن این است که آب مروارید معمولاً پیشرونده است ، به این معنی که با گذشت زمان بدتر می شود.

  1. چه کسی آب مروارید می گیرد؟

بیشتر آب مروارید مربوط به پیری است. بیش از نیمی از آمریکایی های بالای 65 سال آب مروارید دارند. نوزادان گاهی اوقات با آب مروارید متولد می شوند که به آن آب مروارید مادرزادی نیز گفته می شود ، یا ممکن است کودکان در اثر آسیب یا بیماری به آن مبتلا شوند. قرار گرفتن در معرض نور ماوراio بنفش (UV) همچنین می تواند خطر آب مروارید و سایر بیماری های چشم را افزایش دهد.

  1. چه عواملی باعث بروز آب مروارید می شوند؟

علت دقیق آب مروارید ناشناخته است. در حالی که با افزایش سن خطر افزایش می یابد ، این عوامل نیز ممکن است موثر باشند:

  • دیابت
  • سیگار کشیدن
  • مصرف بیش از حد الکل
  • آسیب دیدگی چشم
  • استفاده طولانی مدت از کورتیکواستروئیدها
  • قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید یا تابش
  1. راه های تشخیص آن موجود می باشد!

بیشتر آب مروارید را می توان با معاینه چشم تشخیص داد. پزشک چشم شما بینایی شما را آزمایش کرده و با میکروسکوپ لامپ چشم شما را معاینه می کند تا مشکلات لنز و سایر قسمت های چشم را بررسی کند. مردمک چشم ها گشاد می شوند تا پشت چشم ، در جایی که شبکیه و عصب بینایی قرار دارد ، بهتر بررسی شود.

  1. جراحی آب مروارید

اگر دچار کاهش بینایی ناشی از آب مروارید هستید که با عینک یا لنز نمی توان آن را اصلاح کرد ، ممکن است برای برداشتن آب مروارید نیاز به جراحی داشته باشید. در جراحی آب مروارید ، عدسی ابری برداشته شده و با یک عدسی مصنوعی جایگزین می شود. جراحی که به صورت سرپایی انجام می شود ، در بهبود بینائی ایمن و بسیار موثر است. اگر آب مروارید در هر دو چشم وجود داشته باشد ، یک بار عمل جراحی روی یک چشم انجام می شود و بار دیگر بر روی چشم بعدی!